Saltar ao contido principal

O REGGAETON É MACHISTA?

=   O REGGAETON É MACHISTA?

  

   Escoitaches algunha vez dicir que o pop é machista? Ou que o rock ou hard-rock é machista? Non. En cambio se escoitas cancións como "Every breath you take" de The Police, "Run for your life" dos Beatles ou "La mataré" de Loquillo y los trogloditas, pensarías que esas letras o son. 

  Por iso, cremos que o reggaeton é un xénero musical que che pode gustar máis ou  menos pero non ten que ser machista en sí. Outra cousa é que sí, hai moitas cancións de reggaeton que teñen letras machistas, vídeos que cosifican á muller, incitan á violencia de xénero e ensalzan o rol de poder do home. 
Insistimos, temos que ter mirada crítica e ser capaces de ver que hai cancións de reggaeton  con letras machistas que denigran ás mulleres pero non o xénero musical é machista. Por sorte, hai reggaeton que non reproduce esta filosofía. Un exemplo claro o temos no colectivo musical "Tremenda jauría" que fushiona estilos musicais, incluindo o reggaeton e no que as súas letras versan sobre o compromiso social e político antipatriarcal. Unha canción moi coñecida do grupo é "Tu no eres mi papi 2.0".


  Isabel Cota, profesora de Inglés do IES Xesús Taboada Chivite,  cédenos esta invitación para coñecer un reggaeton moi peculiar: "El reguetón del Siglo de Oro"


Sor Juana Inés de la Cruz, senlleira figura das letras no Barroco hispano, ten unha obra lírica que se caracteriza pola súa grande calidade, tanto no dominio da forma como desde o punto de vista conceptual: di moi ben cousas moi ben pensadas, e faino combinando unha sinxeleza aparente que provoca no lector contemporáneo a sensación de que se podería tratar de poesía actual. Recoméndovos as redondillas (estrofas de catro versos octosílabos, con rima consonante abba) nas que censura (e cito textualmente) "a los hombres que en las mujeres ACUSAN aquello que CAUSAN" (fixádevos en que esas dúas palabras forman un enxeñoso e certeiro anagrama: teñen as mesmas letras pero noutra orde). "Hombres necios que acusáis" é o primeiro verso. Unha lectura moi amena e, lamentablemente, de rabiosa actualidade. É moi meritorio que unha muller daquela época atopase o valor de escribir estes versos. Aquí douvos un adianto: "Hombres necios que acusáis a la mujer sin razón, sin ver que sois la ocasión, de lo mismo que culpáis (...) Con el favor y el desdén tenéis condición igual, quejándoos, si os tratan mal, burlándoos, si os quieren bien. Opinión ninguna gana, pues la que más se recata, si no os admite, es ingrata, y si os admite, es liviana." Podedes escoitar algúns destes versos no reguetón que Ana Morgade canta, dando vida a esta escritora, xunto a un Miguel de Cervantes e un Calderón de la Barca moi especiais.
PARA VER O VÍDEO MUSICAL, PREMA NA IMAXE

Publicacións populares deste blog

"Matriarcas" en Lingua de Signos

=    MATRIARCAS, en Lingua de Signos. A profesora de Audición e Linguaxe, Patricia Montesinos, realizou unha montaxe sobre o tema de Guadi Galego "Matriarcas", na que a alumna de 1º ESO, Rubí Suárez Vargas, interpreta esta fermosa canción en linguaxe de signos. Moitas gracias tamén a nosa Intérprete de Lingua de Signos Laura Vila Fernández pola súa colaboración.

CONTRATO-PROGRAMA IGUALA-T 20/21

=   Outro curso máis solicitamos a Acción 3 dos  Contratos- Programa: IGUALA-T  Coma o curso pasado, con esta actuación pretendemos fomentar no centro a igualdade de xénero, a coeducación, a igualdade de oportunidades, a prevención e o tratamento da violencia de xénero, o respecto e tolerancia pola diversidade afectivo-sexual e en definitiva, favorecer a promoción e sensibilización da diversidade como unha riqueza para as sociedades. Se queres ver a Convocatoria dos Contratos-Programa 2020-2021, pulsa sobre a imaxe:  Esta actuación tamén establece entre os seus obxectivos o de propiciar dinámicas para identificar, analizar e rexeitar situacións de abuso, marxinación e discriminación por razón de xénero na vida cotiá do alumnado e otras realidades, participando, na medida das posibilidades, en iniciativas que busquen cambiar estas situacións.     O Programa Iguala-T traballarase outra vez cos grupos de 4º ESO. Debemos salientar que de forma directa o alumnado que desenvolverá a maior pa

23-F DÍA DE ROSALÍA

 =  23-F DÍA DE ROSALÍA O secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, participou este mediodía na xuntanza que a Fundación Rosalía de Castro convocou para mudar a data de celebración do día da poetisa galega ao 23 de febreiro. Este cambio prodúcese despois de que a investigadora galega Sagrario Abelleira revelase o pasado ano nova documentación que acredita a data de nacemento real nese día. Toda esta información quedou recollida na publicación Rosalía e Murguía: datos, datas e documentos (1851-1858), publicado co apoio da Consellería de Cultura, Educación e Universidade. Traslado de celebracións Con motivo da proximidade do aniversario da poeta galega, o Goberno galego e as entidades culturais e educativas, acordaron adiantar ao 23-F a efeméride, que ata o de agora se celebraba o 24 de febreiro, data do bautismo da autora de Follas Novas. Un día para celebrar a Rosalía O Día de Rosalía converteuse nos últimos anos nunha das datas máis sinaladas do calendario cultural ga

PARA XUÑO: TEORÍA KING KONG

 =  PARA XUÑO: TEORÍA KING KONG Para rematar o curso recomendamos un libro INCÓMODO . Posiblemente non sexa unha lectura sinxela para adolescentes pero si moi interesante para as persoas adultas xa que di moitas verdades que non queremos escoitar. (Xa sabedes, a xente tende a mirar para outro lado e non posicionarse). Facémonos eco dun post da web laslibreriasrecomiendan.com    “Hoy escuchamos a hombres que se lamentan de que la emancipación femenina les desviriliza. Echan de menos un estado anterior, en el que su fuerza estaba enraizada en la opresión femenina. Olvidan que esta ventaja política que se les había concedido tenía un coste: el cuerpo de las mujeres pertenecía a los hombres; en contrapartida, el cuerpo de los homres pertenecía a la producción, en tiempos de paz, y al Estado, en tiempos de guerra. La confiscación del cuerpo de las mujeres se produce al mismo tiempo que la confiscación del cuerpo de los hombres. Los únicos que salen ganando en este negocio son los dirigente

TESTEMUÑA VIOLENCIA DE XÉNERO

=  CHARLA CON TESTEMUÑA SOBRE VIOLENCIA DE XÉNERO Este curso dentro do Plan Director o alumnado de 1º de Bacharelato tivo unha Charla sobre Violencia de Xénero onde unha testemuña contou todas as violencias que se exerceron sobre ela: violencia física, psicolóxica, de illamento social e tamén os terrores da violencia sexual que nunca curan. María, tivo moito valor para poñerse diante de 50 alumnos/as de Bacharelato e contar en primeira persoa todos os seus sufrimentos. Ela di que o fai porque ela denunciou gracias a que no seu instituto alguén realizou unha charla similar. Invita a DENUNCIAR a todas as rapazas que sufriran ou estén sufrindo algún tipo de violencia. Moitas gracias María poña túa testemuña. No seguinte enlace podes a Guía de actuación ante casos de violencia de xénero no ámbito educativo.