Saltar ao contido principal

PARA OUTUBRO: LA MUJER REBELDE

 = PARA OUTUBRO: LA MUJER REBELDE

Co comezo do curso recomendamos este  tebeo accesible para todos os públicos e á vez excepcional; un retrato brutalmente humano -e polo tanto, nada complacente- dunha muller que fixo da causa do control da natalidade a súa vida.

En 2014, publicouse  La mujer rebelde, un cómic biográfico sobre Margaret Sanger, heroína da liberación femenina pola vía da planificación familiar. 

Peter Bagge recorre a infancia e xuventude da protagonista mediante episodios aillados que lle permiten presentar os elementos que formarían a súa personalidade e o seu activismo futuros. Son especialmente memorables anécdotas como a visita que leva a cabo co seu pai, canteiro de profesión, á tumba do seu  irmán  pequeno ou as dificultades que tivo que afrontar no instituto. A súa adicación á familia era intensa, pero ao mesmo tempo era consciente que debía estudiar para labrarse un futuro. Coa axuda das súas irmás  ás que estivo moi unida, puido conseguilo.



Margaret Sangel (1879-1966): Fundadora do movemento a favor do control da natalidade.  Sexta filla dun matrimonio con once, cursou estudos de enfermería nun hospital de  Nova Iork. Alí tomo conciencia da necesidad de dar a coñecer os métodos anticonceptivos e de favorecer o seu uso para evitar embarazos non desexados que, como constatou na súa experiencia profesional, acababan conducindo a abortos practicados a miúdo en condicións insáns e perigosas.

Sangel protagonizou varios casos xudiciais que favoreceron a legalización do aborto nos Estados Unidos. Sanger foi obxectivo recurrente das críticas de quenes se opoñían ao aborto como método anticonceptivo. En 1916 abre en Nova Iork a primeira clínica de control do desenvolvemento demográfico o que conlevou a súa detención pola difusión de información sobre métodos anticonceptivos.  O seu posterior xuizo xenerou un enorme apoio popular pola causa. 

Sangel consideraba que unha verdadeira igualdade da muller esixía unha maternidade libre, é dicir, que a muller puidera decidir se desexaba ter fillos/as, cándo e  cántos. 


Publicacións populares deste blog

PARA XUÑO: TEORÍA KING KONG

 =  PARA XUÑO: TEORÍA KING KONG Para rematar o curso recomendamos un libro INCÓMODO . Posiblemente non sexa unha lectura sinxela para adolescentes pero si moi interesante para as persoas adultas xa que di moitas verdades que non queremos escoitar. (Xa sabedes, a xente tende a mirar para outro lado e non posicionarse). Facémonos eco dun post da web laslibreriasrecomiendan.com    “Hoy escuchamos a hombres que se lamentan de que la emancipación femenina les desviriliza. Echan de menos un estado anterior, en el que su fuerza estaba enraizada en la opresión femenina. Olvidan que esta ventaja política que se les había concedido tenía un coste: el cuerpo de las mujeres pertenecía a los hombres; en contrapartida, el cuerpo de los homres pertenecía a la producción, en tiempos de paz, y al Estado, en tiempos de guerra. La confiscación del cuerpo de las mujeres se produce al mismo tiempo que la confiscación del cuerpo de los hombres. Los únicos que salen ganando en este negoci...

PROGRAMA IGUALA-T 20/19

                                                   =    Durante o curso 2019/2020 solicitamos a Acción 3 dos Contratos-Programa:      IGUALA-T    Con esta actuación pretendemos fomentar no centro a igualdade de xénero, a coeducación, a igualdade de oportunidades, a prevención e o tratamento da violencia de xénero, o respecto e tolerancia pola diversidade afectivo-sexual e en definitiva, favorecer a promoción e sensibilización da diversidade como unha riqueza para as sociedades. Esta actuación tamén establece entre os seus obxectivos o de propiciar dinámicas para identificar, analizar e rexeitar situacións de abuso, marxinación e discriminación por razón de xénero na vida cotiá do alumnado e otras realidades, participando, na medida das posibilidades, en iniciativas que busquen cambiar estas situa...

PLAN DE IGUALDADE

   =   PLAN DE IGUALDADE Comezamos o curso 2020/2021 no IES Xesús Taboada Chivite, curso no que temos un Plan de Igualdade recollido dentro do Proxecto Educativo. Esta é a canle oficial para asentar a igualdade como un sinal de identidade do centro. Tal e como recollemos no Plan, pretendemos construir un espazo seguro e libre de violencias machista e promover un cambio social cara un mundo máis igualitario. O Plan de Igualdade é o inicio e o documento que sustenta as accións nesta materia e avía para que toda a comunidade educativa asuma este novo e irrenunciable reto: a igualdade efectiva entre homes e mulleres. Para poder ver o Plan "IgualaT no ChiviT", prema sobre o seguinte texto: PLAN DE IGUALDADE DO CENTRO

A BANDA DA LOBA

 = Colaboración da banda da loba      Gracias a coordinadora do Equipo de Dinamización da Lingua G alega, o noso alumnado tivo a sorte de pasar unha tarde con Inés, compoñente do grupo musical feminino "A banda da loba". O noso alumnado fixo de hipotéticos músicos e músicas e pensaron en temáticas de cancións onde puideron sentir como a través da expresión artística se poden traballar moitos sentimentos, inquedanzas e emocións.     

TESTEMUÑA VIOLENCIA DE XÉNERO

=  CHARLA CON TESTEMUÑA SOBRE VIOLENCIA DE XÉNERO Este curso dentro do Plan Director o alumnado de 1º de Bacharelato tivo unha Charla sobre Violencia de Xénero onde unha testemuña contou todas as violencias que se exerceron sobre ela: violencia física, psicolóxica, de illamento social e tamén os terrores da violencia sexual que nunca curan. María, tivo moito valor para poñerse diante de 50 alumnos/as de Bacharelato e contar en primeira persoa todos os seus sufrimentos. Ela di que o fai porque ela denunciou gracias a que no seu instituto alguén realizou unha charla similar. Invita a DENUNCIAR a todas as rapazas que sufriran ou estén sufrindo algún tipo de violencia. Moitas gracias María poña túa testemuña. No seguinte enlace podes a Guía de actuación ante casos de violencia de xénero no ámbito educativo.