Saltar ao contido principal

CONCENTRACIÓN POLO 25-N

 =   CENTRACIÓN POLO 25-N EN VERÍN


O CIM de Verín (Centro de Información á Muller) convidounos, como cada ano, a formar parte da concentración  que se realizou na praza do Concello para denunciar a violencia machista. 

O alumnado de 3º ESO coas súas titoras e outro profesorado, asistimos ao acto e tamén formamos parte da lectura do manifesto conxuntamente con outros centros educativos.

Este é o manifesto do que nos facemos eco para dencunciar o 25 de Novembro: Día internacional contra a Violencia de xénero.

MANIFESTO 25N

1

A violencia machista é unha das maiores vulneracións dos dereitos  das mulleres. Non ten fronteiras, ten lugar en todos os países e sociedades, sen distinción de clases, etnia e grupo de pertenza. Non hai un perfil de vítima de violencia machista, o único factor de risco é ser muller. 

Tras case dous anos inmersas nunha pandemia sanitaria que nos obrigou a confinarnos e perder as nosas relacións sociais, prexudicando o noso benestar psicolóxico e emocional, fomos conscientes do que é vivir con medo, ansiedade, angustia, incertidume e falta de liberdade. Esta é a realidade que sofren moitas mulleres e as súas fillas e fillos a día de hoxe, e moi probablemente preto de ti. 

Sen ir máis lonxe, na Comarca de Verín existen 45 ordes de afastamento en activo e 78 mulleres vítimas de violencia machista que reciben axuda psicolóxica.   

2

A pesar destas cifras tan impactantes, a realidade da violencia machista vai máis alá. Esta violencia tamén se manifesta noutros ámbitos, como é o caso da prostitución e da trata. Este problema é moi palpable na nosa comarca pois concentra o 60% dos clubes de alterne de toda a provincia. Isto é só a punta do iceberg xa que durante a pandemia afloraron numerosos casos de mulleres que estaban sendo prostituídas en pisos, algunhas nunhas condicións infrahumanas.

As entidades sociais que nos adicamos a este ámbito constatamos un preocupante aumento de casos de violencia machista en menores de idade o que nos fai reflexionar sobre a necesidade da prevención. Esta labor comeza na familia e esténdese aos centros educativos e a sociedade en xeral. Do mesmo xeito que somos capaces  de adaptarnos a esta nova normalidade sanitaria debemos tomar conciencia da necesidade de traballar todas as persoas de maneira conxunta contra a lacra da violencia machista, ¡¡¡CONSERVAR O PARITORIO FOI O NOSO PRIMEIRO LOGRO, UNÁMONOS DO MESMO MODO PARA LOITAR CONTRA O MACHISMO!!! 

3

O primeiro paso é ter as ferramentas necesarias para identificar os diferentes tipos de violencia, pois non todas son tan evidentes coma a física:

-       Se te insultan, ameazan ou coartan a túa liberdade é violencia psicolóxica.

-       Se che controlan o diñeiro, é violencia económica.

-       Os discursos de odio nas redes e nos medios é violencia estrutural.

-       Se destrúe a túa autoestima é violencia emocional.

-       Se te sentes forzada, aínda que sexa a túa parella, é violencia sexual.

-       Se emprega os teus fillos para facerche dano, é violencia vicaria.

-       Se non che permiten decidir sobre as condicións do teu parto ou aborto, é violencia obstétrica. 

Non podemos rematar sen visibilizar a situación que están a vivir moitas mulleres no medio rural, derivada da “Lei do silencio” e a ocultación das situacións de violencia, que continúa véndose como asuntos do ámbito privado, cando facelo público é a única solución. 

4

Dende as entidades sociais da Comarca queremos mostrar todo o noso apoio ás mulleres  que poidan atoparse nalgunha das situacións descritas con anterioridade e que, todas elas, saiban que as nosas portas están abertas para apoialas e acompañalas, así como as súas familias e amizades que de seguro estarán aí para tenderlles unha man e axudarlles a recuperar as rendas das súas vidas. 

Manifestamos, polo tanto, o noso compromiso coa:

-       Igualdade de dereitos e oportunidades

-       Unidade de tódolos axentes implicados e da sociedade contra esta lacra social

-       Prevención e educación dentro do sistema educativo que axude a tomar conciencia desta problemática dende idades temperás

-       Tolerancia cero coa violencia machista e condena unánime contra os agresores

-       Corresponsabilidade de todos e cada un dos individuos que compoñen a sociedade, asumindo a nosa parte nesta situación

-       A formación das persoas profesionais que traballamos neste ámbito

-       Protección á infancia. A violencia machista afecta de xeito moi cruel tamén aos menores deixando secuelas físicas e psicolóxicas e incluso acabando coa súa propia vida. Neste 2021 cinco nenos e nenas foron asasinados por causa da violencia machista e 24 orfos e orfas pola mesma causa.

-       Recordo ás 1118 mulleres asasinadas dende 2003 e ás 37 do 2021:

Laura, Conchi, Alicia, Mari Carmen, María, Jordina, Paula, Pilar, Maria Soledad, Warda, Betty, Lucía, María Teresa, Katia, Nicoleta, Alla, Katherine, Rocío, Alicia, Consuelo, África, Hasna, Joana, Mari Ángeles, Inmaculada, Luisa, Amal, Antonella, Pamela, Oksna, Carmen, Maria Pilar, Zuita, Mónica, Erika, María Isabel.

Non oficiais: Elena, Wafaa, Dary, Luz, Manuela, Maija, dúas mulleres sen rexistro. 

Para todas elas adicamos o seguinte minuto de silencio.


 


Publicacións populares deste blog

"Matriarcas" en Lingua de Signos

=    MATRIARCAS, en Lingua de Signos. A profesora de Audición e Linguaxe, Patricia Montesinos, realizou unha montaxe sobre o tema de Guadi Galego "Matriarcas", na que a alumna de 1º ESO, Rubí Suárez Vargas, interpreta esta fermosa canción en linguaxe de signos. Moitas gracias tamén a nosa Intérprete de Lingua de Signos Laura Vila Fernández pola súa colaboración.

CONTRATO-PROGRAMA IGUALA-T 20/21

=   Outro curso máis solicitamos a Acción 3 dos  Contratos- Programa: IGUALA-T  Coma o curso pasado, con esta actuación pretendemos fomentar no centro a igualdade de xénero, a coeducación, a igualdade de oportunidades, a prevención e o tratamento da violencia de xénero, o respecto e tolerancia pola diversidade afectivo-sexual e en definitiva, favorecer a promoción e sensibilización da diversidade como unha riqueza para as sociedades. Se queres ver a Convocatoria dos Contratos-Programa 2020-2021, pulsa sobre a imaxe:  Esta actuación tamén establece entre os seus obxectivos o de propiciar dinámicas para identificar, analizar e rexeitar situacións de abuso, marxinación e discriminación por razón de xénero na vida cotiá do alumnado e otras realidades, participando, na medida das posibilidades, en iniciativas que busquen cambiar estas situacións.     O Programa Iguala-T traballarase outra vez cos grupos de 4º ESO. Debemos salientar que de forma directa o alumnado que desenvolverá a maior pa

23-F DÍA DE ROSALÍA

 =  23-F DÍA DE ROSALÍA O secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García, participou este mediodía na xuntanza que a Fundación Rosalía de Castro convocou para mudar a data de celebración do día da poetisa galega ao 23 de febreiro. Este cambio prodúcese despois de que a investigadora galega Sagrario Abelleira revelase o pasado ano nova documentación que acredita a data de nacemento real nese día. Toda esta información quedou recollida na publicación Rosalía e Murguía: datos, datas e documentos (1851-1858), publicado co apoio da Consellería de Cultura, Educación e Universidade. Traslado de celebracións Con motivo da proximidade do aniversario da poeta galega, o Goberno galego e as entidades culturais e educativas, acordaron adiantar ao 23-F a efeméride, que ata o de agora se celebraba o 24 de febreiro, data do bautismo da autora de Follas Novas. Un día para celebrar a Rosalía O Día de Rosalía converteuse nos últimos anos nunha das datas máis sinaladas do calendario cultural ga

PARA XUÑO: TEORÍA KING KONG

 =  PARA XUÑO: TEORÍA KING KONG Para rematar o curso recomendamos un libro INCÓMODO . Posiblemente non sexa unha lectura sinxela para adolescentes pero si moi interesante para as persoas adultas xa que di moitas verdades que non queremos escoitar. (Xa sabedes, a xente tende a mirar para outro lado e non posicionarse). Facémonos eco dun post da web laslibreriasrecomiendan.com    “Hoy escuchamos a hombres que se lamentan de que la emancipación femenina les desviriliza. Echan de menos un estado anterior, en el que su fuerza estaba enraizada en la opresión femenina. Olvidan que esta ventaja política que se les había concedido tenía un coste: el cuerpo de las mujeres pertenecía a los hombres; en contrapartida, el cuerpo de los homres pertenecía a la producción, en tiempos de paz, y al Estado, en tiempos de guerra. La confiscación del cuerpo de las mujeres se produce al mismo tiempo que la confiscación del cuerpo de los hombres. Los únicos que salen ganando en este negocio son los dirigente

TESTEMUÑA VIOLENCIA DE XÉNERO

=  CHARLA CON TESTEMUÑA SOBRE VIOLENCIA DE XÉNERO Este curso dentro do Plan Director o alumnado de 1º de Bacharelato tivo unha Charla sobre Violencia de Xénero onde unha testemuña contou todas as violencias que se exerceron sobre ela: violencia física, psicolóxica, de illamento social e tamén os terrores da violencia sexual que nunca curan. María, tivo moito valor para poñerse diante de 50 alumnos/as de Bacharelato e contar en primeira persoa todos os seus sufrimentos. Ela di que o fai porque ela denunciou gracias a que no seu instituto alguén realizou unha charla similar. Invita a DENUNCIAR a todas as rapazas que sufriran ou estén sufrindo algún tipo de violencia. Moitas gracias María poña túa testemuña. No seguinte enlace podes a Guía de actuación ante casos de violencia de xénero no ámbito educativo.